Szkoła Podstawowa Specjalna
Do Szkoły Podstawowej uczęszczają dzieci od 7 do 18 roku życia. Edukacja podzielona jest na dwa etapy: kształcenie zintegrowane, które obejmuje pierwsze trzy lata nauki oraz kształcenie przedmiotowe obejmujące kolejne trzy lata.
W pierwszym etapie nauczania dzieci nabywają umiejętności z zakresu samoobsługi, komunikowania się, pracy w grupie, podstawowych technik szkolnych, oraz poznają szkołę, jego otoczenie, kolegów i pracowników. Podczas nauczania przedmiotowego uczniowie pracują już z wieloma nauczycielami rozwijając swoje umiejętności z zakresu funkcjonowania w środowisku, muzyki, plastyki, techniki i wychowania fizycznego.
W ramach zajęć rewalidacyjnych, dzieci uczęszczają na logopedię, gimnastykę korekcyjną, muzyczno-ruchowe oraz inne dostosowane do potrzeb dzieci.
Zadania
Szkoła podstawowa realizuje swe zadania koncentrując się na:
- zapewnianiu opieki i wspomaganiu rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku;
- względnianiu indywidualnych potrzeb dziecka, umacnianiu wiary we własne siły i możliwości w osiąganiu sukcesu;
- stwarzaniu warunków do rozwijania samodzielności;
- kształtowaniu umiejętności obserwacji, ułatwianie rozumienia zmian zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka, otoczeniu społecznym, przyrodniczym i kulturowym;
- nabywaniu umiejętności komunikowania się w sposób pozawerbalny i werbalny;
- wyzwalaniu aktywności wychowanków poprzez zajęcia i zabawy organizowane przez nauczycielki oraz podejmowane spontanicznie;
- wdrażaniu wychowanków do zgodnego współdziałania w zespole rówieśników oraz z osobami dorosłymi;
- kształtowaniu zachowań akceptowanych społecznie;
- integracji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie z najbliższym otoczeniem społecznym;
- prowadzeniu działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju dziecka.
Nasze cele
- wyposażenie dzieci i młodzieży w takie umiejętności, dzięki którym będą lepiej rozpoznawać sytuacje niebezpieczne i ryzykowne oraz właściwie - bezpiecznie reagować wobec zagrożeń;
- wdrażanie do przestrzegania zdrowego i higienicznego stylu życia;
- kształtowanie czynnej postawy w zakresie organizacji czasu wolnego i kultury życia codziennego;
- rozbudzanie i podnoszenie świadomości ekologicznej;
- poczucie własnej wartości i przydatności dla środowiska;
- przygotowanie do uczestnictwa w życiu społecznym;
- zapoznanie z dziedzictwem kulturowym i historycznym;
- zaciekawienie z tradycją i historią;
- włączenie dzieci do aktywnego uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych;
- kształtowanie więzi z krajem ojczystym i świadomości obywatelskiej;
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz szacunku dla symboli narodowych.