Wczesne Wspomaganie
WCZESNE WSPOMAGANIE SZANSĄ HARMONIJNEGO ROZWOJU DZIECKA
Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka ma na celu stymulowanie psychoruchowego i emocjonalno-społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
Dzieci przyjmowane są przez cały rok szkolny na podstawie Opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wydanej przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.
Pomocą dzieciom i ich rodzicom służą wykwalifikowani terapeuci, którzy zapewnią m.in. :
- indywidualną diagnozę dziecka i program terapeutyczny
- zindywidualizowane formy pracy.( praca 1:1)
- uwzględnianie preferencji dziecka, jego zainteresowań, ulubionych form aktywności,
- wyrównywanie i kompensowanie deficytów
- szeroki wachlarz metod pracy (M.Ch. Knillów, Dobrego Startu Bogdanowicz, Integracji sensorycznej, kinezjologii edukacyjnej Dennisona, Tomatisa, M. Montessori, TEACH wg Schoplera, F. Affolter, i inne)
- atrakcyjne pomoce dydaktyczne.
- konsultacje- omawianie i analizowanie skuteczności udzielanej pomocy z rodzicami.
Szkoła dysponuje dobrze wyposażoną bazą dydaktyczno – terapeutyczną.
Oferujemy:
- pracownię do prowadzenia terapii zajęciowej,
- terapii zabawą, terapii pedagogicznej,
- salę integracji sensorycznej i rehabilitacji ruchowej
- pracownię logopedyczną i do treningu metodą Tomatisa
- gabinet pedagoga, pracownię komputerową
- gabinet pielęgniarki z zapleczem sanitarnym
- możliwość korzystania ze zbiorów biblioteki szkolnej
Pomoc udzielana jest bezpłatnie.